söndag 4 april 2010

I dag så har vi turistat...

En mulen grå, rätt trist dag. Nu har man ju blivit lite bortskämd med sol i två dagar. Det kändes nu rått och kallt ute. Mannen eldade i alla spisar, kakelugnen i vardagsrummet, lille Viking i sovrummet, innan han gick ner och gjorde frukost. Jag låg kvar i sängen. Märkte inte ens att han gick upp och stökade. När jag kom ner i köket var hundarna rastade, kaffet färdigt och vedspisen spred skön värme. Ibland ska man ha det lite bra : )

Vi petade lite i det rum vi nu renoverar men ingen av oss hade nån speciell lust att dona idag. Det tog emot. Vi rörde oss lika gracilt som två 80 åringar efter gårdagen... I stället så packade vi in hundarna i bilen och drog till kraftverket i närheten. Jag har inte varit där förut. Det blev en promenad med hundarna i omgivningen, kollade laxtrappan som förmodligen varit mer spännande att se om sommaren. Nu låg isen rätt så tjock och endast stenarna stack upp ur istäcket. Men i övrigt så var det ett fint område med kultur och historia om fallet. Efter en timme kändes det som om fukten började krypa in i märgen och vi åkte hem igen.

Hungriga var vi också så jag fixade till nåt ätbart av rester. Köttfärsen som blev över från köttfärspajen jag gjorde igår och coscos. Tog fram plättlagget och gjorde plättar, tänkta att ätas på kvällen kanske... mannen provsmakade många ; ) Sen sov vi middag : ))
Ur skönt. När vi vaknade så gjorde mannen kaffe och jag tyckte att plättar, värmda i micron med glass vore fint till. Så nu är plättarna slut.

Mannen har sen renoverat vidare i rummet. Jag spacklade klart nästan hela taket... I dag har min motivation inte varit på topp direkt. Jag har småpysslat istället. Hittade en gammal trä låda i brygghuset. Den fick bli blomkruka.

Den blev ett fint blickfång på mannens hylla,
gjord enligt mina "luddiga" instruktioner *s*

Hyllan sitter under tvn i sovrummet. Den har två hyllplan och rymmer lite teknik och några DVD filmer


Jag har förälskat mig i rostiga ting, det finns mycket sånt här. En guldgruva i bodarna.

Det är lätt att förälska sig i gamla saker som man hittar : )

Vykorten i lådan är också fynd. Det är gamla flygbilder över vårt lilla samhälle. Vårt hus är med.

Nu ska vi äta en nattmacka och mysa lite.


Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar