lördag 2 juni 2012

Helylle och absolut miljövänligt.



Härligt tjocka raggsockor i handspunnen ull från värmlandsfår. Mer miljövänligt än så kan det knappast bli. Ren skön ull som blir till garn utan kemikalier eller tillsattser. Me like! Jag kan med gott samvete och en jädrans stolthet tassa runt i dessa på stugans kalla golv i höst och vinter : ))

Inte bara har jag tvättad ullen, rensat den, torkat, rensat igen och sen spunnit den. Jag har dessutom stickat sockorna *flin* Med häl! Ja inte en vanlig häl, en sån man gör med 4 stickor, utan en man gör med bara två. Häl, tänker ni bha, en baggis! Oh no säger jag. Att sitta och pilla med 4 stíckor verkar toksvårt. Knappt jag klarar äta med två... Men så hitta jag en busenkel stickbeskrivning på nätet på sockor stickade med bara två stickor och med häl. Fantastiskt.

I morron åpetar jag in lite bilder på dammen i bloggen : )

Trevlig lördag på er!

********





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar