lördag 27 augusti 2011

Fyndat på blocket...

Såg en annons på blocket, lite av en ladurensning tydligen. Fyndade en redigt ful kista i bajsbrunt.



Hade siktet inställt på att måla den vit, naturligtvis. Började skrapa och upptäckte riktigt gamla handgjorda gångjärn under den fula bruna färgen. Funderade om allteftersom jag skrapade av färgen...



Efter två dagars slit med färglager på färglager. Jag är så sjukt nöjd med lådan. Denna fula bruna tingest har nu förvandlats till nåt i min smak : )




Lådan är nätt och lättplacerad. Ca 70 cm lång och 40 cm bred. Den kommer att passa perfekt var jag än ställer den. Den är med sin nuvarande färgsättning ett stileben i sig.




Jag älskar den. Tycker helt klart att den var värd sin 50 lapp och två dagars slit : ))











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar