tisdag 29 juni 2010

Paradiset...

Ligger paradiset vid Dalälven?

I
dag så har vi varit vid Dalälvens strand. Jag är en inbiten Stockholmare och jag älskar Stockholm och dess kranskommuner, de flesta i alla fall. Men idag tappade jag nästan andan av hur vackert det var vid älven, så där så det nästan gör lite ont i hjärtat. Man får lust att ta med det vackra hem, placera det i sin närhet så man kan titta på det, alltid...

Det skulle bli årets varmaste dag. Så vi packade ner pastasallad, Tapinader, små lustiga korvar, lite olika kex och en del annat som blivit kvar sen midsommar. En dunk med hemgjord rabarbersaft. Jag är säker på att mannen nog föredragit en kall öl ; ) Verkade vara ett lovande väder för en pick-nick lunch ute. Badkläder, handdukar och hela gänget med hundar stuvades in i bilen.


Jag tog en massa bilder, dagen var magisk, älven var magisk där den sakta flöt fram...




När vi släppte hundarna så var den stora svarta först ner i vattnet.






Till och med näckrosor fanns det, både vita och gula : ))


Terriern får nog inte följa med nästa gång vi badar, hon är fullständigt badgalen. Skriker rakt ut så fort någon av oss tvåbenta ska ner i vattnet. Hon älskar att bada men blir helt slut av att hon stressar upp sig så. Hon kan bada i timmar. Jag min klant hade packat allt men glömt alla koppel hemma... Tur att de är lydiga så det funkar utan koppel. Det är bara detta med terriern och att bada... hon blir liksom pinn-galen.




Många såna här godingar fanns det med : )






Vattnet var varmt och solen gassade, jag får nog lida ikväll när jag märker hur mkt solen har tagit... men det kan jag leva med så härligt som vi har haft det idag. Jag ville inte åka hem utan älven...






Det går banne mig inte att göra älven och dagen rättvisa med kameran. Jag lånade mannens kamera och den förstår jag mig inte riktigt på heller. Men denna dag bär jag med mig i minnet, så bilder behövs egentligen inte. Tog inga bilder på hundarna denna gång. I dag var det mitt möte med älven som var magiskt : ))


Hoppas ni alla haft en lika härlig dag, var ni än befunnit er.
Kram!


1 kommentar:

  1. Vilken tur att du om en dryg vecka får se var Dalälven startar; Där Väster- och Österdalälven flyter ihop=)

    Kramelikramen på er

    SvaraRadera