söndag 6 juni 2010

Två hål i väggen...

I dag är det Sveriges nationaldag : )

Vi har inte firat nåt speciellt utan fortsatt vår renovering av detta hus. Mannen gav sig på köksfönstret i morse. Nu var det dags att ta loss det, såga upp för en dörr och sätta dit en altandörr. Vi hämtade en från landet igår som mannen fått av en kompis.

Adjö fönster, snart kan man kliva rätt ut i solen på ett varmt verandadäck med sin frukost...

Medans mannen rockade loss på nedervåningen så satt jag på kammaren och sydde kuddfodral och påbörjade förvandlingen av byrån.

Luftigt!

Dörrkarmen kommer på plats

Ett hål i väggen...

Karm & dörr sitter nu fast

Och dörren går att öppna me ; )

Nu ska detaljerna göras klart runt dörren och som avslutning ska det målas. Dörren blir vit, tycker jag. Jag smög mig ner ibland och tog någon bild på mannen i arbete. När dörr och karm var på plats och testade, att det gick att öppna och stänga enligt konstens alla regler så drog jag mig upp på kammaren igen. Tänkte själv hinna avsluta mina projekt.

Det är då man hör sågen och kofoten igen...

Man kikar nerför trappen och får se att det är ytterligare ett hål i väggen...



2 kommentarer:

  1. Haha.. det var väl renovera ni skulle göra, inte såga sönder;)

    Du, vi var och kikade på ett torp (läs; sketastor gård) idag som jag vill hyra. Det är perfekt på så många vis och mindre perfekt på ett par vis. Nu har jag många grubblerier i mitt huvud.

    Han som äger huset ville visa mig det endast för att jag lät så trevlig i telefon och när vi kikade på gården så slängde han in några hektar mark i månadshyran när han hörde vi skulle ha hästar. Månadshyran för hela rasket? Sitter du ner?

    1000 Svenska riksdaler i månaden.
    Låter det inte som att det vore dumt att tacka nej?

    Antar att Mannen vill veta; det är flispanna och flis finns.
    Kramar till er//Linda

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja livet är fullt med överraskningar! Farligt att låta dem(karlarna) härja ensamma med sådana maskiner
    Det blir nog bra till slut.

    SvaraRadera