torsdag 10 juni 2010

En stadig frukost...

Min frukost!

Godmorgon på er : ) Blir nog en härlig dag i dag igen. Vi har haft ett fantastiskt väder dessa dagar. Nästan så man blir lite bortskämd. Hoppas nu bara att vi inte slösar för mycket med solen så att den räcker hela sommaren : )

Jag glömde bort bloggen igår. Mannen åkte ner till den stora staden för att jobba och jag blev sittandes här hemma, bokstavligen. Vad trist det är att vara ensam : ( Satte lite fart på eftermiddagen och dammsög, plockade undan och gick sen runt som en osalig ande utan att komma på något kul att göra. Renovera, nääääääää... inte kul. Tittade till mina nymålade plankor/hyllplan som fått tasspår. Nu var de också utsmyckade med blomblad från päronträdet och en liten lort, fågelskit mitt på ena plankan. Tack för den. Bar upp dem på övervåningen och målade om dem. Sen stod jag där med penseln i handen, linoljefärgen var omrörd och mannens ord ekade i huvudet

*Det går bra att börja måla hallen nu*

Så jag satte igång med det. När man väl kommer igång så är det kul. Jag gillar ju att måla. Hade tvn på i sovrummet som jag lyssnade på. Jag målade och målade och timmarna gick. Jag blev klar med hela hallen på övervåningen : ) Lämnade ena väggen där mannen ska byta lite spont. Fortfarande så var det kul att måla. Påbörjade målningen ner för trappen och målade så långt jag kunde nå. Det är högt i tak i trappen så jag fick avbryta. Gick ner till badrummet för att tvätta av mig men kom på att man kan ju måla nerifrån med, där jag når : )

När jag målat allt jag nådde så var klockan 24.00, Oj!
Det gick ju utmärkt att slå ihjäl tiden i ensamhet : )

Snabb dusch och sen hopp i säng. Någon middag blev det inte igår, det glömde jag att laga. Förmodligen för att det är så trist att äta själv men jag höll mig vid liv genom att äta rulltårta varje gång jag kände suget *s* Eller så var det pga rulltårtan som jag inte var sugen på middag...

I morse gjorde jag en av mina favvo frukostar här hemma i min ensamhet. Kaffe med vispad grädde i och en skvätt mjölk, socker förstås. Någon form av mycket onyttigt vitt bröd, typ fralla med vispad grädde och hallon eller jordgubbssylt
Mmmmmmmmmmmm!

En kaloribomb som man står sig på hela veckan : ))))
Men den är bara god om man äter den sällan, någon gång per år.

Vad står på programmet idag då?
Ingen aning ännu, men blommor måste vattnas upp och någon maskintvätt blir det nog. Det jag målade igår ska ses över och eventuellt måste jag slipa lite där jag har spacklat. Det fina med linoljefärg är att man kan måla först över spacklet och slipa av lätt sen (kan man kanske göra med fler färger?)

Ska se nu, när det är dagsljus om jag kan måla lite mer i trappen. Igår kändes det inte helt tryggt att börja släpa fram någon ranglig stege och klänga längs väggen i den skumma belysningen. Trappen blir rätt mörk på kvällen. Mannen har mumlat om en spot där och jag håller med.

I kväll ska jag stänga och låsa här, jag jobbar i natt.



Ha en underbar dag alla!

*******************
Le-smile;
Det är kul att det är en man som är inne och läser här, ni ser ju liksom världen på ett lite annorlunda sett ; )

********************





1 kommentar:

  1. Vi tänker flytta upp i Augusti, men hyr kåken fr o m Juli. Nästa vecka ska jag fara och börja röja lite på tomten:)

    Jo jag hoppas ni kan hälsa på någon gång, det ligger nära flygplatsen så..

    Ha det bra på jobbet, kram

    SvaraRadera