söndag 2 maj 2010

Stänger ner stugan för denna gång...

Liten trött snuzer vilar ut i skuggan.
En dag på stranden sommaren -09
x
Jaha, har inte så mycket att skriva om dagen. Har grävt upp några plantor här i stugan i Grödinge som jag ska ta med mig upp till huset i Tierp. Håller på att packa undan efter mina dagar ja, faktiskt lite mer än en vecka här nere. Nu har jag jobbat färdigt mina nätter i denna kommun, dags att åka hem : )
x
Hundarna deltar aktivt i städning och undanplockning, de är i vägen.... helt fokuserade på mig. De vet att nåt är i görningen och de tänker se till att jag inte glömmer nån av dem kvar. Är det inte väskor och påsar jag snubblar på så är det hundarna *mutter*
x
I går var jag ett par timmar i skogen med gänget. Skönt väder men lite blåsigt. Hundarna for som vanligt som skållade råttor bland träden. Jag kallade in dem ibland bara för att påminna dem lite om att jag också fanns till ; ) Hade just kallat in dem och de satt alla snällt runt mina fötter och tittade upp mot mig då jag höjer blicken lite.... 30 meter längre bort på en liten kulle står en älg och tittar på oss! Ahhhhhhhh.... slängde genast en blick på terrien, men hon hade inte fått vittring på den än. Talade bestämt om för damerna att nu håller ni er vid mig (gäller iof hanen också) All jakt är absolut förbjuden (sträng blick på oförstående terrier). Valde att röra mig bort från älgen med hundarna... gick väl en 20 meter åt motsatt håll, vänder mig om för att kolla till älgen som då har klivit nerför sin kulle och nu står där jag och hundarna nyss stod.... idiot älg.
x
Tror inte den var helt fullvuxen, inga horn men om det var en ko eller en tjur hade jag inte tid att kolla, men jag var lite sur över att jag inte hade kameran med mig. Det hade blivit en pampig bild när den stod där på sin kulle, skogens konung eller drottning... lite tufsig i pälsen som den höll på att tappa. Men fin. Imponerande. Hundarna märkte aldrig av den så efter ytterligare några meter så fick de"frigång" och drog iväg igen bland träden, fast i riktning bort från kungen : )) Plockade med mig lite visippor som jag satte i en vas här i stugan. Lite onödigt kanske eftersom jag åker hem i morronbitti men men. Man vill ju ha nåt fint att titta på : )
x
Allt för denna gång. Ha en trevlig söndag alla : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar