lördag 13 april 2013

Nytt liv har fötts i natt.


Longstockings i fyra färger. Gud vad jag ljuger. Det är ju tre färger men långa är de. Upp straxt under knäna når de om man vill annars så hasar men ner dem och bär dem likt löst korvskinn runt anklarna. Värmer gör de och så utrustade jag dem med tofsar, det är ju så hippt just nu : )) När jag bär dem så känner jag mig som en blandning av Maria Montazami och en dalkulla. De blir nog nästa vinters favoriter här i stugan eller ute hos höns och kaniner. Varm om foten bör man va : ))

I går slet jag och sambon med att sätta upp MH banan i spöregn. Jag var blöt rätt igenom när vi kom hem igen på kvällen. Jag mobbade sambon för hans angagemang. Ni vet han säger alltid att han gillar gemenskapen med föreningsliv... Jag var ju bara tvungen att ta upp det när vi plaskade fram på apellplan. Det var nämligen bara han och jag haha, ingen annan dök upp i spöregnet. 

Senare på kvällen när jag låg i soffan i torra kläder så påpekade sambon att jag inte skulle vara så dryg bara för att jag hjälpt till lite. Jag hade ju i alla fall fått komma ut och träffa folk ; )

I dag så roar jag mig själv medans sambon hjälper till att få 8 hundar MH beskrivna. Morgonen har börjat bra. Det är nu rent hos hönsen och kaninerna. I en av kaninburarna så har det nu fötts kaninbäbisar. En kombination jag gjort enbart för att få fler egernfärgade. Och en är egern. De andra är svarta. I kläckren är det lungt och tyst. Endast surrandet från fläkten som sprider värmen hörs. Dag 20 idag.

Trevlig lördag!

*****











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar