måndag 26 september 2011

Höstbilder.





Visserligen har jag ju sagt att jag inte ska plocka mera svamp, men sen stod jag där i morse med en massa inköpta rotsaker. Det är bra pris på dem nu och rätt smak så här på hösten : ) Bestämde mig för att göra lasagne på en del av de goda rotsakerna. Till den behövdes svamp. Och inte tänkte jag ta fram den förvällda, infrusna svampen inte, näää. Nu fanns det ju faktiskt ett behov av att gå ut och plocka svamp.



Förutom fyra hundar och en svampkorg så tog jag också med mig en liten picknick; Kaffe, ett äpple och en bit äppelkaka. Vädret var toppen, satt i t-shirt och fikade.

Lasagnen blev smaskigt god. Gjorde två hela plåtar så nu finns det lasagne inknölad i frysen, tar man bara i så finns det rum bland all svampen ; )


***********

I morrn blir det lite bilder på hundar bland höstlöven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar