onsdag 7 september 2011

Ett av mina favorit träd i trädgården...

Det var tänkt att jag skulle ta mig en runda i trädgården med kameran och fota det sista som blommar här. Men motivet denna gång blev inte blommorna utan ett av mina favorit träd : )

Det som växer på trädet, klänger sig upp och nästan täcker hela stammen på det gamla trädet, blommar...


Murgröna!


Står man vid detta träd så är det nästan lite trolskt. Det sätter fart på min fantasi. Trädet växer nästan ur den gamla jordkällaren som rasat ihop för många år sen, i en annan tid. Murgrönan har fått härja fritt. Den har klätt in ruinen av jordkällaren och sakta letat sig upp för trädet.



Jag tycker de gamla rötterna på murgrönan är så vackra. Ett naturligt smycke i naturen.


*****************


1 kommentar:

  1. O..jag säger bara GUD så häftigt.
    Önskar dig också en skön helg, kram Maria

    SvaraRadera