tisdag 20 september 2011

Det gick åt skogen...

Min ambition idag var att ta hundarna på en skogspromenad. Jag tog med mig svampkorgen, tänkte fylla den med matrial från skogen och göra höst fint i utekrukorna. Kan ju säga att det sket sig direkt. Det finns så mkt kantareller i denna skog att man bara MÅSTE plocka dem, oavsett om man har plats för dem hemma eller ej.


Att plocka svamp är ju igentligen inte ens syftet med promenaderna utan det är först och främst för att rasta vovvar som jag ger mig ut. Sen att jag njuter 100% i naturen är bara bonus och svamp, tja... det är gottigt det : )


Jag gick rätt på en riktig "guldåder"

Gula kantareller överallt, ett helt hav!

Vart jag än vände mig i dungen så var det gult på marken. Det var som att plocka fallfrukt från marken : ) Jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande.

Korgen blev mer än full och inte rymdes det något ändaste matrial från skogen till utekrukorna inte, för all svamp skulle me hem!

Ränner man i skogen som en tok blir man törstig. Liten vovve doppar skägget : )



Får jag bada?



Det var allez från oss : )


Pssst, det blev hela 10 liter kantareller. Allt växte på ett och samma ställe


************


1 kommentar:

  1. Vilken skatt i skogen du hittade! Mätt i magen blev du och vovvarna fick motion, även om det inte blev några höstdekorationer. Du får gå tillbaks med en större korg!
    Ha det gott,
    Eija

    SvaraRadera