onsdag 19 januari 2011

Varsitt frukostägg...


Våra duktiga höns tyckte nog att vi skulle ha varsitt ägg. Så igår kväll när jag gick ut för att "natta" hönsen för kvällen så låg där ett ägg till.






De är kanske inte så imponerande i storlek men smaken är det inget fel på. Sen sägs det ju att storleken inte har nån betydelse...

Denna dag har bara runnit iväg i rekord fart. Jag dras med en förkylning men har ändå ett sista projekt för mig här hemma i kväll. Och jag börjar redan att misströsta. Jag bakar kanelbullar, vanliga enkla kanelbullar. Och jag har följt receptet till punkt och pricka. Vilket jag inte brukar göra, förmodligen därför jag aldrig lär mig att baka. Trots att jag gjort precis som det står i recceptet förutom då att strunta i kardemumman, för det hade jag inte hemma. Så tycker jag att degen jäser dåligt : ( Eller jag hade i lite mera mjöl då, för jag tyckte degen blev lite väl kladdig... säkert det som var missen. Jag får skylla mig själv.

Om någon timme har jag resultatet av mitt kanelbullsförsök i min hand...



******************

Trevlig kväll på er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar