fredag 5 december 2014

Målad rock.



 
Förra veckan så tog jag fram målarpenslarna och målade min spinnrock. Tanken på att måla den har funnits i mitt bakhuvud i flera år men jag har liksom inte kunnat bestämma mig för vilket motiv jag vill ha, sen har jag varit lite feg också. Det löste sig på så vis att jag målade det som var enklast, fantasiblommor. Lite fånigt kanske men min målarkänsla är borta. Det är en färskvara och målar man inte på flera år så går det inte att måla det man vill. Nu när det gått en tid så är jag faktiskt ganska nöjd och kommer att måla även andra sidan av hjulet likadant så fort jag får tid. Rocken fick även lite annan service också när jag ändå var i farten. Smörja och avtorkning. Ser även att trampan behöver lite nytt ytskikt framöver.
 
Trevlig fredag!
 
***
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar