tisdag 28 oktober 2014

Mastodont spunnit!




 
För ett par veckor sen så fick jag hem 1 kg mohair, kidmohair från Skåningsmåla Mohair, så otroligt mjukt. Gled som kvicksilver mellan fingrarna. Denna mohair har jag blandat med en finullsblandning jag hade hemma. Sen spann jag och spann... spann lite till och till sista så hade jag 2 kg härligt får-get-mig-ej garn att färga :) Detta trevlig garn har jag färgat med svamp, spindlingar i lite olika bad och ett bad med rödlöksskal. Är nu fullt sysselsatt med att förvandla en del av detta garn till en tröja.
 
Det råder alltså spinnpaus för tillfället :)
 
*****
 
 


2 kommentarer:

  1. wow ser helt underbart ut.
    Go kväll på dig kram Maria

    SvaraRadera
  2. Du är en racer på spinrock och stickor. Makan til effektivitet, fint blir det också :)

    SvaraRadera