torsdag 16 oktober 2014

Lek är utvecklande.

 
Och så stod jag där med mitt "fårgoragarn" (finull/angora) och visste varken ut eller in. Just angora är ju väldigt fint ofärgat. Naturellt i naturens egen färg, men så har jag ju mina flesta angora garner. Vore kul att färga någon härva någon gång. Nyfikenheten tog överhanden och jag färgade i bla ett gammalt rosa tonat spindlingsbad och i rödlökskal. En liten dutt i järnvitriol satte lite extra piff på det hela :)
 
Jag är väldigt nöjd med resultatet. Rosa mot lätt lila & gulgrönt eller något sådant och de gifter sig väl med varandra trots att jag var lite nervös inför att blanda rosa och gult. Jag är glad att jag vågade pröva, både att färga angoran och de lite djärva färgerna tillsammans :)
 
Trevlig torsdag!
 
****


2 kommentarer:

  1. Oj så fint det blev! Blev ju precis som hortensian, verkligen en lyckad kombination!

    SvaraRadera
  2. Fin blogg. Jag letar skinn, Roslagsfår.

    SvaraRadera