torsdag 22 januari 2015

Ett sista inlägg?

 
Vi har inte tillträde till vårt nya hem förens om några veckor men det hindrar ju inte mig att smida planer och förjobba lite. Visst, flytta och fixa kommer säkert att ta på krafterna men jag tänker inte låta en odlingsäsong gå förlorad för det. Så här mitt i vintern så planerar jag inför kommande grönsaksodlingar. Det finns ett litet växthus på gården som visserligen behöver lite omvårdnad och någon ny glasruta men jag planerar att använda det redan i år. Där växthuset står vill jag även ha ett par upphöjda odlingsbäddar i år. Alltså så satt jag igår och tillverkade små såkrukor av reklambladen som de envisas med att fylla vår brevlåda med. Jag använder bara dem som inte är glatta och plastiga, de går till återvinningen.
 
 
Kanske blir detta mitt sista inlägg i denna blogg. Jag har skrivit här nu i några år. Bloggen har överlevt en annan relation, en annan renovering och en separation. Den har även följt mig hit där jag är i dag i en ny relation, ett nytt liv på sätt och vis och det börjar nu kännas trögt att blogga. Jag har skapat en grupp på Facebook "En liten gård" där kommer jag att skriva om det som händer omkring gården och om ull, ull, ull, lite självhushåll och även lite annat. Då det nya stället har mera utrymme så kommer det nog också någon kurs så småningom (växt, svampfärgning etc) men det blir först lite längre fram.
 
 
Vill du fortfarande läsa om vad jag har för mig så får du ansöka om att bli medlem  i gruppen som jag till en början har som sluten.
 
 
Lev väl och kram på er allihop som tittar in, hittat hit  osv :)
 
 
********


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar