fredag 7 november 2014

En liten låda gott och blandat.


Ska straxt åka till en spinnelev och med mig denna gång tar jag en låda blandade fibrer. Lite av sånt jag hade hemma bara för att hon ska få känna på skillnaden på de olika strukturerna. Nu hade jag inget jätte lager av olika fibrer men det kan ändå ge en uppfattning om mångfalden av spinnbara fibrer. Jag hade gärna haft någon liten tuss med alpacka med mig också, men den är tyvärr slut. 
 
Denna elev har i och för sig sitt på det torra när det gäller ull. En egen liten flock med värmlandsfår betar utanför hennes hus :) Det blir den ullen vi kommer att koncentrera oss kring att lära henne spinna först och främst.
 
 
Till er andra så önskar jag en trevlig fredagskväll :)
 
Och det heter naturligtvis LEICESTER och ingenting annat trots att jag skrivit nåt annat.
*****
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar